27. mai 2008

"Kargest merest"

Räägiks jälle "Kargest merest". Nimelt minus yha syveneb arvamus, et tegemist on Ruhnu saarega. Selline tunne oli juba eelmisel aastal, esimese lugemise aegu, aga siis midagi kindlat ei teadud. Lihtsalt tundus, et siiski Ruhnu, mitte Vormsi. Nyyd, kui seda uuesti lugesin, tekkisid seosed pisikeste muudegi infokildudega. Ruhnu jõuavadki uudised välismaailmast hulka hiljem kui mujale. Kasvõi info Eesti Vabariigi synnist. Siis on mul kogu aeg olnud tunne, et Katrina elas enne kusagil Pärnu ja Ikla vahel. Sealt Ruhnu on piisavalt pikk paaditeekond ka, vastab ilmselt ysna hästi raamatu alguses kirjeldatule. Vormsi on mannermaale liiga lähedal, seda ei sõidaks ka aerupaadiga päevade kaupa, ytleb sisetunne. (Siin ma räägin muidugi jälle asjast, mille kohta ma tegelikult ei tea, aga kui ma räägiks ainult asjadest, mille kohta ma tegelikult tean, oleks jube vähe rääkida.) Ruhnu on Vormsist väiksem ja hylgekyttide saar raamatus oli tilluke. Ma ei oska kahjuks öelda, kuidas on Ruhnu ja rootslaste/taanlaste omavahelised suhted, sest paljud nimed raamatus olid tuntava skandinaavia tooniga.

Ja nyyd siis see viimane asi-infokild. Sain täna Oobi juurest teada, et Ruhnus oli olemas komme, mida raamatus ka märgiti, komme saata eksinud inimene aerudeta paadis merele. Tema väitel vallasema lapsega, raamatus nad mõlemad koos arvatava isaga. Komme ja selle mõte on sama.

Niisiis, ma arvan et on tuvastatud: hylgekyttide saar kas on või vähemalt baseerub tugevalt Ruhnul. Vastuväiteid?

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Ruhnu kui Eesti saar on väga viimase asja asi - skandinaavlaste asustus, mis ära rändas ja siis asustati eestlaste poolt.

Anonüümne ütles ...

Good point, though sometimes it's hard to arrive to definite conclusions