15. märts 2009

kyynlad

Mis selgus: teekyynal põleb märksa kauem aega kui ma arvasin. Sain alles poole nelja aegu magama, aga väga mõjukas ports vööd sai ka tehtud. Kyynlast jäi veel tilk järgigi, aga töö jõudis loogilise peatuskohani ja need 10 minutit poleks suurt midagi muutnud enam. Kui suudaks seda kyynal päevas režiimi jätkata, siis saaks igavesti palju asju valmis igavesti kiiresti, ja see ei ole ju kuidagi kirjeldatav muu sõnaga kui hea. Täna tuleb lyhike öö ja vaadates kõike ma yldse ei imestaks, kui tunduks mõistlik jätta magamata ja teha nii tänane kui homne vööjupp koos - homme ei ole nagunii õhtul aega selleks ja enne teisipäevast Tartu-käiku peab välja magatud saama. Kui õnnestub, siis teeks teisipäevase jupi isegi Tartus - aga see sõltub logistikast.

Jah, mu käsitöö on mulle piisavalt oluline, et sellest pidevalt vadrata. Mulle esiteks meeldib ja teiseks on tähtis see, et ma suudan ise oma käte ja teadmistega asjale väärtust juurde luua just väga lihtsal tasemel. Et ma suudan kypsetada leiva mis on söödav, kuigi mitte hetkel veel just kõige maitsvam, kasutamata muud kui jahu, vett ja soola, kusjuures sool pole ylioluline kuid parandab asja maitset. (ja juuretist eelmisest leivateost läheb ka mõistagi vaja.) Et ma tean, kuidas kangast nõela ja kiudu kasutades saab valmis teha korraliku mugava ja vastupidava riideeseme. Et ma tean yldjoontes, mida peab tegema et kartul kasvaks, et vili kasvaks, et loomad söönuks saaks (mhmh, kunagi õppisin vikatiga niitma ka.) Ja kõige olulisem - et ma suudan neid vöösid teha. Ja mul on pisuke lootus, et kui olud peaks ka tuhat aastat tagasi pöörduma, suudaksin ma võibolla hakkama saada, sest mul on oskusi mille abil tehtavat peavarju vastu vahetada, näiteks. Kõlab jube ambitsioonikalt kahtlemata, aga võimalus ju on.

Mitte et ma tingimata ihkaks sellist saatust - soe vesi kraanist on yletamatult mugav nähtus, samamoodi internet või lambivalgus. Lihtsalt...

Asi läheb jälle sinnakanti käest ära kuhu ikka: uhke sirge põhjamaalane kaljuserva peal näoga tuules yle lagendiku vaatamas - või siis merele, teeb sama välja.

Väsimus on. Kyll läheb yle.

Kommentaare ei ole: