21. august 2009

minakadu +muud

Avastasin eile pika vestluse käigus, et kunagi vahepeal on kuhugi kaduma läinud yks oluline asi mu maailmapildist. Puudust ei tunne.

Nimelt olen ma vist jäänud ilma mingisugusest mõtteoskusest teemal mina ise. Kunagi see oli olemas - mingi asi, mille kohta ma võisin sellist fraasi kasutada. Nyyd... noh, ma vist olen sibulaks või d20'ks hakanud. Paljutahulisemaks. Olukorra jaoks sobiv tahk, iga olukorra jaoks võimalikult hästi sobiv, ja võimalikult yleni seda olla. Tee ääres seesamanegi, EM, metsas-matkal-seina peal yks omadest ja tugev ja osav. Linnas enamasti villase palituga tudeng, teatris miski graatsiline naisolevus. (Eelmises lauses sõna palitu on ääretult oluline, seda ei saa mantli vastu vahetada ilma et kontseptsioon muutuks.) Ja ykski neist ei ole mittemina, need on ainult erinevad kyljed.

Mingid asjad on veel muutunud. Yletunamullune sygis on tagasi tulnud, yksi mööda linna käimise sygis. Jälle kord. Eelmine aasta ta tuli ka, aga see aasta ma tena mis ma pean tegema, et see pysiks. Ja ma tean, mis ma pean olema, milline ma pean olema ja kuidas seda saavutada, et asjad töötaks. Töötaks nii nagu ma tahan.

Ja et asi liiga asjalikuks ei läheks, siis rägin seda ka, et kavatsen endale mantli hankida. Nyyd ma tean kust ja mis kroonloomade eest umbes, ja kyllalt täpselt ka seda, millise. Eraldi enda jaoks tehtud, ent mitte rätsepamantli, seda ma endale lubada ei saa. Kyll aga tundusid selle kohakese asjad piisavalt kvaliteetsed, et mind aastate kaupa teenida. Eks järgmise kuu alguses näeb, kuidas ja millega ma hakkama saan.

Järgmise kuu algus... ootan. Siiralt ja tuliselt ootan juba. Äkki saan midagi huvitavat teada.

Loen ka palju. Kavas on lugeda umbes raamat paari päeva jooksul, kuni hetke lugemist ootavate asjade nimekiri (mida ma töö juures säilitan) veidi mõistlikumasse pikkusesse lyhenenud on. Praegu on pooleli "Midagi sulle öelda". Ylejäänud Kureishi asjade kohta veel ei tea,hetkel jätab veidi kylmaks - on loetav, aga ei midagi ylierilist.

Raamatutega seoses tuli muidugi meelde et ylemus ikka veel ootab tellimissoovitusi mu käest. Vihje: kui tuleb järsku midagi ingliskeelset pähe, mis võiks olla Eestis poest saadaval, siis võib selle siia yles märkida.

Sellest vist piisab praeguseks.

Kommentaare ei ole: