23. veebruar 2010

suvest ja mõtetest

Mõtlen suvele. Selge on, et kuhugi peab sõitma. Selge on ka see, et parimal juhul on selleks aega veidi rohkem kui kaks nädalat ja raha samahästi kui et polegi. Aga kuhu ja kuidas? Ilmakaarte järgi siis:

põhja? Tähenduses mõistagi Lapimaale jälle, seekord... ei tea, kas sihtida Nordkappi või yhte sealtkandi K-tähega kohta, kus on matkarajad. Nädalake või veidi vähem yksinda keset metsikut loodust ringi uidata kõlab väga ahvatlevalt, aga ma ei ole päris kindel, kas mul poole tee peal julgus otsa ei saa. (Tähenduses: yksi keset metikut loodust! Kas ma ära ei eksi? Kas mul varudest jätkub uuesti asfaldini jõudmiseks? Kas ma ära ei kylmu ja kas mind ära ei sööda?)
itta? Kaugematele "sugulastele" kylla minna on kyllaltki meelitav, aga keeleprobleemid ja oeh, viisad? Ma ei tea neist midagi. Niisiis, võib vist tsiteerida mitte-päriselu G'd, kes ytles, et itta ta ei lähe.
lõunasse? Kui kaarti mööda kyllalt otse allapoole vaadata, jääb esimese asjana ette Ungari. Aga seal ma olen juba käinud korra.
läände? Õigemini peaks ytlema edelasse, sest selle määratluse alla kuulub suurem osa hirmus põnevast vanast Euroopast. Probleemid selle juures: hääletamiseks kauge ja keerulisevõitu, kuigi odavlennuga ilmselt tehtav. Ööbimine segane ja ilmselt raha eest ja kõik rohkem vaatamist väärivad asjad tõenäoliselt väga kallid.

Lisada siia juurde see, et tahaks jõuda veel näiteks Birkasse (kas ma ytlesin seda eelmises või yleelmises postituses juba?), ja siis muidugi Mytofest. Folk on natukene vähem kohustuslik, seal on tõesti liiga palju läbulasi, kuigi ka hirmus hea hulk toredaid inimesi.

Lisada siia juurde erinevad konfliktid tahtmiste, võimaluste ja teiste inimeste tahtmiste vahel. Ehk siis, folk oleks äge kui ma läheks jälle yksi, siis kannataks päris hästi Sinimani rahvaga taasintegreeruda ja ehk poleks ka suuri muresid öömajaga. Aga puhtpõhimõtteliselt oleks asi ka hirmus tore, kui ma ei läheks yksi, kuigi siis jääksid justnagu ära nii mõngi regituba ja öösselaulmine jms. Lapimaa oleks samuti seltsis turvalisem, aga jällegi ei suuda ma välja mõelda mitte yhtegi võimalust, kuidas sinna sel juhul mõistlikult kohale saada - ja ma ettekujutustesse mahun ma ka kahjuks yksi vaid. Pluss Myto, kuhu peaks kohale minema juba selle pärast, et laat ja rahvas, ja Birka, kuhu ma ei teagi, miks minna.

Ja kui mõelda veel neile miljonile muule asjale, mida suvi mult tahab... Paaripäevased proovimatkad Lahemaal on tehtavad ilmselt. Mõnedki asjad arvatavasti veel. Aga sugugi mitte kõik.

Elu on kuidagi ebakindlaks läinud. Kõik see kooli ja töö ja muude asjade žongleerimine justkui hakkaks käppa saama, aga mingid muud osad tekitavad hirmus suurt segadust. (Teema: tapeediunistused ja uksekäepidemed.) Ma ei saa aru, mida asjadest arvata, kuidas neisse suhtuda, ega kujuta tegelikult hästi ette, mis toimub.

Kommentaare ei ole: