4. veebruar 2010

raisk...

Yhe ja teise asja peale ja hetkel pigem poolpositiivselt.

Esiteks selle peale, et ma olen ikka tola kyll. Mul oli mõte, võibolla muidugi, et reaalsusele mitte vastav idee sellest, kuidas saaks langeda 45 korrust, maha jõuda ja edasi jalutada. Ma kirjutasin selle uitmõtte ylesse, kui ta tuli ja ta on alles. Ja ta ei ole tekst, sest ma ei oska ennast väljendada.

Teiseks selle peale, et inimestel tuleb hirmus häid mõtteid. Võtab sõna otseseimas mõttes siin arvuti taga kilkama, kui hea mõõõ-te! (Vrd. "Kui hea raamat!"). Võtab kohe niisugusesse vaimustusse, et kui siis paar minutit hiljem meenub, et esiteks olen ma ka ajaliselt kyllaltki hõivatud tudeng (reaalselt vähemhõivatud kui tohiks, st, logelemiseks leiab alati aega ja asjalikeks asjadeks eikunagi) ega saaks ka asjade parima käigu juures kohe kuidagi käsi kylge lyya; ja et teiseks elame me kõik siiski paraku pärismaailmas, kus heade ideede töösseminekut takistab alati miljon pisiasja või mõni kavalasti sõnastatud seadus, vot siis on kyll tunne et maailm on kohe äraytlemata ebaõiglane. Sest nii head mõtted väärivad teokssaamist.

Kolmandaks selle peale, et täiesti, absoluutselt ja tõeliselt ootamatutest kohtadest, niiöelda "võsast" hyppavad ikka ja jälle välja mõtted-sõnad-nimed-laused, mis ehmatavad. Mitte oma olemuse, aga ootamatu väljahyppamisega. Ehk siis, loen mina rahulikult yhte oma igapäevaringi blogi, täiesti pahaaimamatult jään kaasa mõtlema ja olen loetavale lahti, ja sealt hyppab näkku jälle mõni, kellest poleks sealtkandi juttude lugemist eluski uskunud. K'st rääkimata, tema jõuab yldse liiga igale poole. (Mis mõttes: dragon, mägi, vähemalt pool mu igapäevasest blogiringist, pidevalt jälle tema... . Mitte et see halb oleks, aga.)

Ja siis mõned mitte-raisk asjad ka. Näiteks loeng pealkirja "Loovkirjutamine", millest ma vaimustuses olen. Mille koduse töö ma kavatsen tõepoolest esimesel võimalusel ära teha. (Äkki peaks kohe pihta hakkama?) Milles ma kavatsen julgeda oma koduse töö ka suuliselt ette kanda. Pool ylesandest oli nimelt võtta kaasa "tekst, mis on mind kõige rohkem mõjutaud" ja seda analyysida - kuidas ja miks just nii ja nii edasi. Teise poole ylesandest.. sellega läheb ilmselt raskemaks, sest selle... temaatika ja stiil on mulle võõravõitu.

eeh, elu! niiks!

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kus on loovikrjutamise loeng?

Tho ütles ...

Talina Ylikoolis... Sel semestril annab seda Elo Viiding, mis on väga vahva.