13. september 2008

poolpäev

Yks inimene ytles mulle täna "Näg'õks" või kuidas seda kirjutada nyyd õige olekski. Ta oli 68 aastat vana ja elas Siberis. On seda ilmselt endiselt ja elab ka ikka veel, ma loodan. Aga kysimus siinkohal on, mis keelest/murdest selline variant mulle hirmus tuttav on... Ta ise väitis kyll, et on eestlane. Ma igaks juhuks päris kindel selles ei ole. Et äkki ikkagi on midagi huvitavamat.

Ja siis oli mul kokku vaja puutuda tervelt kolme eriti tänuliku prantslasega. Ehk rubriigist "mis sis täna tööl juhtus":

Thonolia ütleb:
tuli prantsuse turismigrupp, härrasmehed kõik ylikonnastatud ja värki.
Thonolia ütleb:
yks tahtis eesti lipuga märki
Thonolia ütleb:
'säärast nagu see doonorimärgike on
Thonolia ütleb:
aga meil oli valik väga niru, olid ainult eesti lipp pluss võõrriigi lipp yhe varda otsas vastassuundades
Thonolia ütleb:
ja prantsuse-eesti ei olnud
Thonolia ütleb:
igast muid oli kyll
Thonolia ütleb:
otsisime temaga siis selle korvi läbi, prantsuse-eestit ei leidnud, mispeale ta kahjutundega ära läks
Thonolia ütleb:
mina otsustasin korvi korda teha.
Thonolia ütleb:
ja leidsin selle käigus prantsuse-eesti märgi
Thonolia ütleb:
aga turistid on juba läinud, nojah mis seal ikka.
Thonolia ütleb:
aga veidi aja pärast tulevad kaks härrat sellestsamast grupist postkaarte ostma.
Thonolia ütleb:
teen neile selgeks et yks tahtis seda märki, nyyd see tuli välja, kui nad temaga uuesti kokku juhtuvad, siis öelgu edasi
Thonolia ütleb:
selle kõige juures unustas yks härradest oma vihmavarju maha. jooksen järgi, teie vihmavari! oi aitäääääh. pärast tuli see mees ka oma märgile järgi.
Thonolia ütleb:
see kõik oli muidugi kaugelt rohkem jama kui mingi viiekymnekroonine märgike väärt on, sest prantslased ei rääkinud inglise keelt, mina jälle ei rääkinud prantsuse keelt eriti ja appi tuli võtta nimisõnadele toetuv kehakeel.
Thonolia ütleb:
et "teie grupp une homme want "see märk" "jne

Nii kirjeldasin ma seda lugu yhele sõbrale. Noh, pulli ikka saab muidu ka. Aegajalt leiab ka huvitavaid asju, näiteks veerand dollarit. (Mis iseenesest on huvitav ainult oma konteksti poolest, sest siiakanti neid just eriti palju ei satu. Ameerikas poleks see poolt sõnagi väärt ilmselt.)

Mind on haaranud loomingulised tuuled. Oleks nyyd ainult vahendeid mida ma puutuda julgeks... (Paberit ja harilikku pliiatsit kardan. Veidi parema tulemuse võiks anda vesivärv ja selle peale tušiga õigetesse kohadesse mõned kriipsud, aga see on veel eriti jubedate nässuminemisvõimalustega variant. Ei proovi ilmselt.) Võtan ja teen hoopis pisikest käsitööd. Täna on ju juba eiteakuimitmes.

Kommentaare ei ole: