9. detsember 2008

Amm... Misiganes.

Täpselt selline tunne on. Samahästi kui kõigest on suva, savi ja p, uni on, aga peaks tegema veel seda ja teist ja kolmandat. Tahaks lugeda. Peaks õmblema, peaks tikkima, peaks kõlama. Ei tohiks unustada pooli asju tegemata. Peaks hoolitsema selle ja teise asja, ja vahepeal iseenda kere eest. Isegi kirjavahemärgid käivad juba yle mõistuse. Selles eelmises lauses.

Selle raamatu pealkirja ma unustasin ka ära, mida yks tuttava näoga klient kysis. Ei, ta ei ole tuttav teisel pool letti seismise pärast, ajast või tõttu. Ta on yks yhest teisest kahe kergelt kokkusulava-segaminimineva naise paarist. Ta on yks kahest inimesest oma organisatsioonis, kes teab, miks mul on parema käe sõrmede peal armid. Kui mõni yhest teisest seltskonnast kes selle ka on vahepeal teada saanud, kah kogematasel kombel sinna ei kuulu. Ja võibolla teab yks veel. Kuigi kas keegi neist seda ka mäletab, pole oluline. Ei peagi. Mul oli tol hetkel vaja rääkida, sest see tegi haiget. Ja selles oli migni jabur tagasitegemise tunne - sa oled teinud mulle nii plaju haiget, ma võin siis vähemalt tunnistada et jah, sina tegid - ka neile kes sust midagi arvavad, vott. Et noh, ma olen ju kyllalt kuulnud, et ei arvata nii hästi midagi. Aga siis näevad, et neil on õigus. Kuigi, eks ma ju usun tegelikult, et ma olen see ainuke pikalt lootusetu narr, kes ikka veel... Sin on tunda kerget ohvrimaiku, tõepoolest. Aga mitte valesti aru saada - ma ise ka naeran oma tobeduse yle, selle yle kuidas ma nii lootuseltult võrku olen jäänud. Midagi pole parata, väljarabeleda ei oska, aga näen kui narr olukord on. Poolmuie-poolkurbus-poolleebe-pooltugev. Pool.

Ah, essu. Hommikul lasti mind põõsast. Mina joon rahulikult oma hommikust teed ja loen hommikust lehte. Vaatan - ahah, mhmh, huvitav, AHMIS?, a, nojah, õige ka, miks ka mitte, loomulikult ju, mida muud oligi arvata-oodata... Aga selline ootamatu sissetung mu rahulikku hommikusse viskas pulsi ja vererõhu lollil kombel ylesse ja tegi enesetunde veidi halvaks.

Muuseas, too naine polnud ainuke keda täna näha oli. Yhte meest nägin ka - yhte rännumeest, kellele ma olen pidanud (pool)võõras kohas voodit tegema, sest majaperemees oli ajutiselt veidi sant ja kiire oli. Ränumees oli tol hetkel purjus, nagu ka ta sõber majaperemees. Eksole. Mida muud ongi arvata kahe vana sõbra koosistumisest ja ilmakirumisest. Teine seos isand rännumehega on märksa jaburam, ajutisem ja kahtlasem. Kaotab oma mõlemad pidepunktid ilmselt mingites tingimustes yldse - peaks juba olemagi kaotanud, aga mul on jabur detailimälu. Niisiis, olukord: (sest juhtumise aegu jäi see kirja panemata, mul oli nägu liiga punane poolhäbist-poolkohmetusest-pooltohmakusest).

Jõelähtme tantsuklubi. Kaks isandat ajavad juttu, teemaks on yhe neist t-särk. Uuritakse, millal pika lauaga pidu saab. Selle koha peal teen ma mujale asjatamist, sest ei oska enam yhtegi nägu teha või kuhugi vaadata. Vastu väidetakse, et yks asjamees on puudu, rännumees tollele isandale ei kõlbavat.

Eks näis, kas ma ise ka näiteks aasta pärast sellest veel midagi aru saan, keda ma tänasel päeval poes nägin siis lõpuks ja millise situatsiooniga tegemist oli. Ei, see kirjeldus ei peagi olema arusaadav kõigile. Ma tean umbes yhte lugejat, kes hea tahtmise korral selle ehk meelde tuletada suudaks, sest oli just antud kirjelduses ise sees ja kipub asjadest aru saama. Ylejäänud... Noh, osadele ma olen ilmselt midagi rääkinud, osadele mitte, mingi protsent saab mõnest kujundist aru, mingi protsent teab, kes oli ajutiselt veidi sant majaperemees (või siis ei tea), seda, kes on need kaks naist, ei tea vist keegi peale yhe mainitud emanda poja, (kuigi ka see lause võib yhe neist isiku avada), seda, mis organisatsiooniga on tegemist... seda on vist kõige lihtsam ära arvata või välja raalida. Jah, mulle meeldivad selised mõistatused. Mul on endal ka hiljem huvitav - ja sellel, kes saab teada alguses yhe niidiotsa ja siis mõteb välja teise ja kyisb kas kolmas asi peab paika, on kõige põnevam nagunii. Kysimused ja kahtlustused võib siiasamma jälgedena maha jätta.

Pooltoonid. Poolmääratud-poollootus-poolkindlus-pooltahe-poolunustus. Poolvalgel poolpäeval pooljuhtumisi poolpuudutus - mis on pooljuhtunud ja poololemata. Pooluni. Mõtteuni - see, kui sa mõtled et sa magad. Poolinimene, pooltolgus. (võeh, kesse teda siia taht on...). Poolkõik. Pool leiba. Pooltyhjus, pool eimillestki.

*jätkab pomisedes... pooltee-poolenergia, poolunetus, poolmõttetus, poolõige, poolkokku, poolvastand (poolvastandid on teineteise suhtes 90-kraadise nurga all. Must ja punane on poolvastandid, sest must on värvide puudumine, mitte punase vastand.) Pool, alati pool, aga pool on ka tervik, pool kahest täketega ringist on ka täisring, täitsa täis ja tervik!... kuni jääb magama, pea pooleldi padjal ja pooleldi poololematu poolsallimatu õlal*

Kommentaare ei ole: