15. detsember 2014

Oli pidu. See oli pikalt ja päris äge, mõnede tugevate miinustega, aga see ei ole see, miks ma hetkel kirjutama tahtsin tulla. Selle kohta hiljem.

Kirjutama tulin hoopis selle pärast, et mul oli soe vesi katki. Veesoojendaja (sest nyyd ma tean, et selle kohta ei tohiks öelda boiler, kui sellel ei ole vee kogunemise paaki) ei töötanud enam. Mis selle peale ikka teha? Tuleb tehnik kutsuda. Peale pikka munemist kutsusin tehniku. Tehnik tuli ja tegi töö ära. Paraku olin ma hooletu, nii et mul ei olnud sularahasid, mida talle selle eest anda. Selle asemel võttis ta kontaktid ja ytles, et okei, saad arve. Sellest on hea mitu tööpäeva möödas, aga arvet ei ole sugugi. Nyyd mul on halva inimese tunne selle pärast - mul oli rahagi välja mõeldud, aga ma ei tea, kuhu ja kuidas seda maksta, miska see on maksmata.

Halva inimese tunne on muidu ka, vedasin peol iseennast ja maailma alt. Mis täpsemalt juhtus, vajab kena ingliskeelse interneti toredaid mõistekonstruktsioone selgitamise juurde abiks. Keegi mõtles välja sellise asja, et paljudel inimestel, kes mingis hästi laias tähenduses "geek"i mõiste alla sobivad, on sarnaseid ebatarvilikke arusaamu selle kohta, kuidas maailm toimima peaks. Link! Minu oma kohta käib kena lyhend GSF4 ja see tähendab peamiselt, et ma arvan, et mu sõbrad võiksid kõik omavahel läbi saada. Iseenesest on see ju tore ja normaalne mõte? Aga mis siis, kui need sõbrad on erinevatest ringkondadest ega ole väga huvitatud omavahel läbi saamisest? Siis inimene, kellel on GSF4- isegi mitte tingimata kuigi tõsisel kujul - kipub neid siiski korraga samadesse kohtadesse toppima ja tahab ikkagi, et läbi saadaks. See on vale. Inimesed teavad ise paremini, kellega nad tahavad läbi saada ja kellega mitte. Neil on selleks valikuks igasugune õigus, see on miski, mis on nende elu ja nende asi.

Paraku läks see mul peol meelest. Oli ikkagi vaja torkida inimesi, kes olid juba enne mitte läbi saada tahtnud. Rahulikult ja põhjalikult ja ma teadsin seda. Miskipärast otsustasin ma nende öeldusi ja arvamusi leebemaks ignoreerida. Tulemus oli see, et yritades tekitada sotsiaalsust ja läbisaamismeeleolusid, käitusin ise nõmedalt, olukordi mitte juba eos maha laites. Istu kahe tooli vahele, nii istud sa mõlemal pool korraga! Sittagi, maha kukud. Vist jäin sõbrast ilma. See on haavavam ja halvem kui see tundub.

Antud kahvel on minu jaoks iseäranis raske, sest kui keski on mu "omade" hulgast, on mul kombeks neid kaitsta ja välja vabandada ja kõike sellist. See ei lähe niisama yle. Omadele on väga palju lubatud. Mis omakorda tekitab *tohutuid* pimenurki ja paneb oma peas välja vabandama isegi ysna nõmedaid käitumisi. Kombineerituna eelnevaga... Halvemal juhul annab see võrrand tulemuseks olukorra, kus ma aitan kahel inimesel yksteisele närvidele käia! Nii ei ole hea. Seda ei peaks tegema.

Nii et jah, nyyd mul on halva inimese tunne ja vist yhe võrra vähem sõpru. Kui mu vabandamisele reageeritakse kylma vaikusega, ei ole midagi parata. Inimestel on õigus ka sellisteks valikuteks. Kurb on.

Kommentaare ei ole: