30. mai 2009

uni ei anna uuta kuube

Tegelikult saab ikka paremini ka. Kuidagi, kunagi, kusagil.

Ma jutustasin öösel yhe ilusa loo. Kunagi öö ja hommiku vahel või natuke peale hommikut. Vaimselt oli öö. Seal oli natuke pisaraid ja natuke januste jootmist ja väsinute paisid. Hulk kylma ja mõnedki piisad vihma, ja nahkasjade lõhna ja kirikindad olid ka. Hallpimedus oli ja oranzide laternatega tänavavalgustus. Tänavaid ei olnud, kusjuures. Yks ilus mälestus, mida ma liiga tihti ei saa vaadata - klomp tõuseb kurku ja sydamel hakkab kitsas.

Ah tegelt ma ei tea ise ka. Ilmakunn on olla, vaatamata sellele, et töö juures on jamad. Soomes ma ei käinudki, sest mind ei lubatud kaasa. Liiga palju vahelejäämisi interneti ja raamatutega - teised teevad ka, aga ei jää vahele, nii et mina saan karistada sest mina jään. Aegajalt. Ja siis ehmatas mind hommikul kohaliku ylemuse kõne: "_SINA_ jätsid öösseks asjad valesti!" Tuli meelde et jah, tõesti, jätsin kyll, ja tööle sõites valmistusin trollis juba lahti lastud saamiseks. Mõnes mõttes ja natukeseks ajaks oleks see isegi hea, aga kust saada tulevaks aastaks uus töö ja nii edasi tekitab liiga palju kysimusi pragusel ajal. Mõtlesin välja ka kaks pooltuttavat, kellega asjade sellise käigu korral yhendust peaks otsima.

Peaks... Kogu aeg peaks kõike. Suvi on, ja sellega koos on tekkinud ka ajapuudus. Mul oleks vaja hulka vaba aega tegelikult - nädalakese lebotamiseks, edasi võtaks ja teeks kohe palju kõlatööd. Mõtteid on ja ilusaid kirju on. Aga praegu on igaks tekkivaks vabaks päevaks kolmkymmend tegemist yksteisega konkureerimas, kuigi tahaks päikse käes aias olla ja vööd teha. Minemata-tegemata-lennus olemata ei saa ka jätta, sest kui ei lähe, kahetsen kodus, olen kuri ja tige ja turris. Ja tehtud ei saa tagatipuks ikkagi mitte mömmigi, sest töölt tulles olen uimane ja väsinud, aga hommikul enne hädavajalikku aega ylesse ka ei saa. Häda ja nuhtlus.

Mis kõik ei tähenda muidugi sugugi, et ma igal võimalusel kõike muud ei teeks - inimesed ja võimalus neid näha tulevad tähtsusjärjekorras kaugel eespool kui käsitöö.

Kommentaare ei ole: